Friday, March 14, 2014

تبریز باید تا سال 1404 فیروزه جهان اسلام شود
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: باید جایگاه واقعی کلانشهر تبریز به عنوان فیروزه جهان اسلام و پایتخت جهان تشیع در افق 1404 ترسیم شود.
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : 16306
به گزارش اهراب نیوز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی اظهار کرد: با آغاز به کار معاونت فرهنگی و اجتماعی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز طی ۶ سال گذشته تحولات و پویایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی کلانشهر تبریز اتفاق افتاده است که این امر بسترهای مناسبی را برای توسعه مسائل فرهنگی در شهر فراهم کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز ابراز داشت: برنامه‌ریزی، اجرا و پاسخگویی به نیازها و مطالبات فرهنگی، اجتماعی و هنری شهروندان و نیز موضوعات مرتبط با این مقوله‌ها در مدیریت شهری بدون داشتن برنامه ‌و طرحی جامع و راهبردی امکان‌پذیر نیست و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز به عنوان اصلی‌ترین برنامه کاری خود کار تدوین و نهایی‌سازی طرح جامع فرهنگی شهر را دنبال خواهد کرد.

حمیدی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای راهبردی توسعه فرهنگی، اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز، تدوین و نهایی‌سازی طرح جامع فرهنگی کلانشهر تبریز و پرداختن به امر پیوست فرهنگی را از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی پیش روی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با تدوین این برنامه‌ها جایگاه واقعی کلانشهر تبریز به عنوان فیروزه جهان اسلام و پایتخت جهان تشیع در افق ۱۴۰۴ ترسیم شود.

حمیدی در ادامه با تجلیل از اقدامات انجام شده در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد با تقویت روابط و همکاری‌های بین شهرهای کشور زمینه برای انتقال متقابل تجارب مدیریت و نیز بسترسازی برای توسعه و آبادانی شهرها و به تبع آن کشور فراهم شود.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران نیز در این دیدار با اعلام آمادگی برای انتقال تجارب شهرداری تهران یکی از مهم‌ترین اهداف شهرداری را توسعه مسائل اجتماعی و فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های دینی و انقلابی برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در تهران عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شهرداری دیگر یک نهاد خدماتی صرف نبوده و انتظارات شهروندان از شهرداری‌ها در حوزه فعالیت‌های گسترده فرهنگی به صورت برجسته نمایان است.

محمدهادی ایازی با بیان اینکه فعالیت در حوزه فرهنگی بسیار حساس و تاثیرگذار است از مدیران و فعالان این حوزه از شهرداری تبریز خواست تا با تلاشی بیش از گذشته اهداف معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری را دنبال کنند.

در این جلسه عادل مزاری دبیر کمیسیون فرهنگی کلانشهرهای کشور نیز ضمن خوشامدگویی با بیان اینکه دبیرخانه کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرهای ایران با هدف ایجاد وحدت بین شهرهای ایران با اولویت کلانشهرهای کشور به اجرای برنامه فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد، تصریح کرد: اجرای بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی به صورت پایلوت در تهران می‌تواند در تمام شهرهای که قابلیت اجرا دارد با مقیاس کوچک‌تر تسری پیدا کند.

No comments: